Dan toch Peru bereikt... - Reisverslag uit Lima, Peru van siegridenann - WaarBenJij.nu Dan toch Peru bereikt... - Reisverslag uit Lima, Peru van siegridenann - WaarBenJij.nu

Dan toch Peru bereikt...

Door: SiegridenAnn

02 December 2007 | Peru, Lima

¡Hola!

De laatste bestemming van onze trip - zijnde Peru - is bereikt, al was het met een dag vertraging. Na 7 uur wachten op de luchthaven in Quito (Ecuador) werd onze vlucht doodleuk gecancelled. Daar stonden we dan, midden in de nacht... Gelukkig voorzag de vliegmaatschappij ons wel - voor de volle drie uur slapen - van een poepsjiek hotel (wij blij) inclusief fameus lekker ontbijtbuffet (wij nog blijer) :-)

Na dagje Lima, hielden we de hoofdstad al voor bekeken en reisden we door naar Huacachina (Ica). De busrit voerde ons door Pisco, de streek die enkele maanden geleden werd getroffen door serieuze aardbeving. Dit maakte toch wel wat indruk op ons, de ingestorte huizen, de vervangende tentjes...
In Huacachina zelf, werden we getrakteerd op een bergachtig landschap van zandduinen. Best wijs om zien! De lokale sport - zijnde sandboarding en dunebuggycrossen - werd door ons ferm gesmaakt (en dit mag je letterlijk nemen ;-))

Vandaag bekeken we vanuit mini-vliegtuigje de Nascalijnen, indrukwekkende geologische figuren gemaakt door mensjes van héél lang geleden (+- 1000 v.C.). En ook al lag de maag van Siegrid serieuuuus overhoop na de vlucht, toch zijn we erna nog op mummie- en bot-expeditie geweest (mét succes).

Vanavond gaan we door naar Arequipa - wat naar ´t schijnt een heel gezellig dorpje is. Wij curieus, jullie ook?

Doeiii!

• 03 December 2007 - 08:15

Loesje:

He Ann,
    Je Mexicaanse en Ecuadoraanse avonturen komen mij zeer bekend voor (zeker de beklimming van de Cotopaxi die bij mij op dezelfde wijze is verlopen ;-)). Het ziet er allemaal zalig uit. Geniet er maar goed van!!!
    Kus,
    Loesje

• 03 December 2007 - 11:02

Katrien:

ééééénorm curieus :)

Ann, gaan we binnen een tijdje nog eens zo een reis doen?? Ga je me dan vergezellen :)

• 03 December 2007 - 17:29

Moeken:

Volgens de foto's zijn jullie er nog steeds goed uit. Als ik met pensioen ben zou ik ook zo wel eens op reis willen. Je kan misschien een groepsreis organiseren, geen goed idee? Profiteer nog van de laatste weken, veel liefs.

• 03 December 2007 - 18:28

4ginie:

Jowdie lady en other lady

Leuk leuk om jullie verslagjes te lezen. Jullie zijn echt wel het continent aan het ontdekken. Peru staat ergens hoog op mijn daar-wil-ik-ook-wel-eens-heen-maar-Virginie-eerst-een-beetje-sparen-en-een-ander-jobke-zoeken-of-wie-weet-is-een-loopbaanonderbreking-wel-een-oplossing-bestemming... Dus let maar goed op, niet teveel meer slapen, zodat je me nog meer jaloers kan maken... :D

Het journaal:
    - Leterme heeft zijn ontslag aangeboden als formateur... en de naam van Verhofstad wordt al veel genoemd als opvolger (ben benieuwd) - na 176 dagen wordt er aan een 'noodregering' gedacht om de lopende zaken enzo aan te pakken, maar dat stuit nogal op tegenkanting
    - de Vlaamse werkloosheid daalt met 16%
    - ahja en erg nieuws terug, er zou ergens een ruzie zijn geweest tussen kinderen van een sinterklaasfeestje en allochtone jongeren, de ouders hebben er zich mee gemoeid... gevolg een zwaar gewonde in het ziekenhuis
    - er zijn verkiezingen in Rusland en je raadt het nooit, maar ze zijn nog nooit zo maffioos geweest
    - Clouseau is 20 jaar en zij vieren dat met rarara concertzes in het Sportpaleis... ale allen daarheen
    - topper anderlecht-standaard eindigt op 0-0 (maar wel een onterecht afkeurde goal van Anderlecht - dat zeg ik er graag bij!!)

Ziezo, ik ga jullie niet langer lastig vallen met het nieuws uit saai België. Geniet nog daar hé en see you!!

Kus
    V

• 03 December 2007 - 19:04

Nele:

Hey Ann
    Jammer dat je gisteren niet op het feestje was. Maar eigenlijk was je er toch een klein beetje bij, want we hebben jullie foto's bekeken.
    Geniet nog van de laatste weekjes!
    groetjes
    PS: Dat aapje is precies Abu uit Aladdin.

• 04 December 2007 - 07:41

Papa Ann:

Dag meisjes,

Wij zijn nu in de Advent. Op Kerstmis komt Jezus. Maar op 21 december komen jullie naar huis. Voor de thuisfronten zal dit een fijne dag zijn, o.m. voor de moederkes.....
    Maar wij gunnen het jullie van harte.
    En jullie hebben nog niet alles gezien in Latijns Amerika: Chili, Argentinië en Brazilië zijn zeker ook een volgend uitstapje waard.

Nog veel mooie dagen in Peru.

Papa ann

• 05 December 2007 - 13:46

Clio:

queridas muchachas,

jullie hebben nogal wat gezien op die paar maandjes! oog in oog met zeehondjes, ploeteren in de sneeuw, eeuwenoude ruines aanschouwd.....terwijl ik alles via internet meevolg, wordt mijn TO DO-lijstje steeds groter en groter.
    ik weet niet of jullie het weten, maar Herman (de columbiaan) woont (verblijft) nu al een tijdje in London. Ik sta al te springen om hem te gaan bezoeken (naar Belgie komen is niet zo evident voor hem, iets met visum), maar wacht hier (niet altijd even) geduldig af tot jullie terug zijn en we misschien met zijn allen de eurostar op gaan.

Geniet van Peru!!
    muchos besos

• 06 December 2007 - 13:32

Sint En Piet:

Geniet, geniet, en geniet nog maar nog eens!!! Het is hier triestig grijs , letterlijk dan, regen, regen en nog eens regen. Heb hier heel de nacht in de regen over de daken moeten klimmen; leuk is anders. Als het dan nog sneeuw was, dan had ik met piet nog een sneeuwballengevecht kunnen doen! Al een geluk dat we ons konden troosten met schocolade, marsepein en mandareintjes! Ik ben blij dat ik naar Spanje kan varen om die zon nog eens te voelen. Dit is wel de voorwaarde voor jullie naar huis terug keren; zon meebrengen ( dit is maar een klein pakje en de mensen daar in Vlaanderen zullen daar zeer blij mee zijn). groetjes van de Sint en Piet

• 07 December 2007 - 18:50

Eddy (kzna):

Dag meisjes, geniet maar met volle teugen van de laatste weken, nou ja laatste weken, deze keer dan, er zijn nog veel landen om te bezoeken en te ontdekken. Leven om te reizen is een mooie filosofie, je wordt er cultureel schatrijk mee, ervaringen die je leven veranderen en jezelf een mooier mens maken. En mooie mensen, tja, dat waren jullie al voor het vertrek. groetjes

• 07 December 2007 - 18:56

Marketa: