Bee-ee-eestjes, allemaal bee-ee-eestjes ... !!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van siegridenann - WaarBenJij.nu Bee-ee-eestjes, allemaal bee-ee-eestjes ... !!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van siegridenann - WaarBenJij.nu

Bee-ee-eestjes, allemaal bee-ee-eestjes ... !!!

Door: SiegridenAnn

27 November 2007 | Ecuador, Quito

Alvorens we jullie jaloers maken met Galapagostoestanden, nog even onze avonturen van ervoor meegeven! We zijn dus een dagje naar de Chota-vallei getrokken. Een Belgisch koppel heeft er een project opgestart, waardoor enkele vrouwen maskers kunnen maken en deze vervolgens verkopen. Ook wij hebben er ons creatief talent laten botvieren en onze boetseerkunsten zijn te zien op de foto´s!
Nadien hebben we een dagje uitgerust en gespeeld met de lokale kindjes in El Limonal, in een hostelletje van een Belg met een hele (lekkere) fruittuin.

En nu zijn we net terug van 5 dagen cruisen en genieten op de Galapagoseilanden!
Overdag maakten we uitstapjes naar de eilanden en snorkelden we in de baaien. 's Avonds en 's nachts vaarden we dan verder (meestal vertrokken we vlak na het eten, met serieuze golven en alle gevolgen vandien ...).
We hebben gesnorkeld tussen de haaien, schildpadden, zeeleeuwtjes, talloze kleurrijke vissen, sting rays (soort grote rog met pijl-achtige staart), ...
Ongelofelijk veel prachtige vogels gespot (bluefooted boobies, Galapagos dove, Galapagos gull, flamingo's, mocking birds, tropic birds, albatrossen, pelikanen, ...).
We hebben ook verschillende andere diertjes bewonderd, waaronder hagedissen, leguanen, grappige krabben, land- en zeeschilpadden, zelfs een koppel parende zeeschilpadden (!!!), ... Ook de losers onder de zeeleeuwen (=diegenen die het gevecht met de andere mannetjes verloren hebben en dus geen harem vrouwen eraan over houden) zijn we een bezoekje gaan brengen. Zij leven op een speciaal "losers-eiland".
De laatste avond konden we genieten van salsa en reggeaton deuntjes in de lokale discotheken.
Kortom: unieke dagen beleefd!!!

Nu zijn we terug op het vasteland in Quito, maar het lijkt alsof alles onder onze voeten nog steeds aan het zwalpen is:-s

Morgen verlaten we Ecuador en vliegen we verder door naar Peru, de laatste bestemming van onze trip :-(

Veel groetjes van de zeeleeuwen-freaks
xxx

• 28 November 2007 - 06:34

Katrien:

Fantastisch! Jullie kunnen zo in mijn atelier beginnen ;)

Ik wens jullie nog heel veel mooie momenten én geniet er met VOLLE teugen van!

Dikke knuf
    Katrien

• 28 November 2007 - 08:05

Mams:

Wat een belevenissen! Een goede reis naar Peru en nog véle prachtige momenten. Geniet ervan!
    Kus

• 28 November 2007 - 09:08

Thomas:

geweldige fotootjes!

• 28 November 2007 - 09:35

Heidi:

Alweer zeer mooie foto's!! Ann, er is een kunstenaar aan jou verloren gegaan meiske! Besito

• 28 November 2007 - 09:36

Tine:

Inderdaad, prachtige foto's! Doe zo verder! Veel plezier in Peru :)

• 28 November 2007 - 09:44

Nele:

Prachtig die dieren!

• 28 November 2007 - 10:31

Papa (ann-):

Dag Ann & Siegrid,

De foto's van Ecuador en vooral van de Galapagos eildanden doen ons watertanden!
    We zijn blij dat het voor jullie een onvergetelijke trip is (en bijna zal geweest zijn....). Zo'n ervaring is voor uw hele leven.
    Hartelijke groetjes en tot blij weerzien in ons winterse België.

Papa

• 28 November 2007 - 14:37

Sam (JOSK):

Hallow hallow,

Al serieus ff geleden dat ik nog iets heb laten weten dus bij deze.
    Ziet er echt allemaal heel chique en plezant uit. Echt zaaaallig !!!

Geniet er nog van nu je nog kan want in België blijft het nog altijd hetzelfde.

Groeten en dikke kus
    Sam

• 29 November 2007 - 15:56

Lars En Lise :

Bedankt voor het mooie kaartje en de prachtige postzegels. Geniet nog van je reis! We missen je op training.