Regenseizoen? - Reisverslag uit Cusco, Peru van siegridenann - WaarBenJij.nu Regenseizoen? - Reisverslag uit Cusco, Peru van siegridenann - WaarBenJij.nu

Regenseizoen?

Door: SiegridenAnn

17 December 2007 | Peru, Cusco

Regenseizoen! Aan de lijve ondervonden, vier dagen lang...

We hebben de Inca Trail - met als eindbestemming Machu Picchu - goed afgewerkt en in tegenstelling tot wat iedereen ons vertelde, viel het al bij al goed mee. Oké, er waren enkele pittige bergen/passen te verwerken, maar met onze fameuze conditie (humm) ging dat allemaal nog redelijk vlot. Door de fantastische conditie van onze gids (opnieuw: humm), hebben we meer dan de helft van de Inca Trail met ons tweetjes afgelegd. De Inca-geit kwam steeds een half uur tot 2 uur NA ons toe!
Na 3 dagen regenploeteren, bereikten we dan eindelijk Machu Picchu! Knap stukje Inca-architectuur, in het midden van de jungle.

Onze kleren hebben wel afgezien: nat, vuil en nog eens nat. Op het einde voelden we ons helemaal Peruviaans = combinatie van vochtgeur met een walm van houtvuur en ons lekkere zweet... Ons parfum is er niets tegen :-s

De porters (arme Peruviaantjes die de tenten, kookpotten, eitjes en nog zoveel meer de bergen opzeulden) hebben ons wel goed verzorgd. 's Morgens werden we door hen in onze tent gewekt met een heerlijk warm kopje thee. Ook de 3 maaltijden en de tea-time waren omvangrijk.

Momenteel zitten we terug in Cusco, opnieuw in de regen :-( Al is dat misschien een goede voorbereiding op het Belgische weer?!
Vandaag hebben we een misviering in Quechua bijgewoond, genoten van (gelukkig nog) onontdekt zangtalent op de bus en nogmaals de lokale geuren en kleuren opgesnoven op een markt. Wat we hier de komende dagen nog gaan/willen uitsteken: parapenten, stad verkennen, beetje shoppen (:-) meisjes, he), lekker smullen (incl. cavia...).
Donderdag staat ons onze allerlaatste uitdaging te wachten: 32 uur vliegtuighoppen met als einddoel jullie allemaal terug te zien!

Bye bye zwaai zwaai!!

• 17 December 2007 - 06:04

Det:

knap, moet een enorm gevoel geven om daar te zijn! Van regen is hier de laatste week niets te bespeuren, het is hier lekker koud: rond het vriespunt! In de skigebieden ligt er zelfs meer dan voldoende sneeuw! Nog een paar dagen lekker genieten en hopelijk niet te veel regen!!!!

• 17 December 2007 - 06:50

Toon:

very nice, very nice! en ik maar airconditioning vragen beantwoorden gvd :)

• 17 December 2007 - 07:42

Moeken:

Om jullie te troosten : zeer zonnig, maar vriesweer; De choco staat te wachten.

• 17 December 2007 - 08:32

Mams:

Hey waterkiekens, zorg maar dat jullie opgedroogd zijn, anders gaan jullie hier stijf vervriezen! Deze maandagmorgen is het hier min negen graden! Straks komt de zon. Maak er nog een paar prachtige dagen van. Dikke knuffel.

• 17 December 2007 - 10:31

Birgit:

Kben hier alles met grote verwondering aan het lezen en bekijken! Heel chic wat jullie ginder allemaal al gedaan hebben. Grote avonturiers hé! Geniet nog van de laatste dagen en een goede terugreis!

• 17 December 2007 - 16:02

Tine:

geniet nog goed van de laatste dagen...

en vliegtuighoppen, t is een hobby op zich hoor!

Laad die batterijen nog een laatste keer op en tot heel snel!

groetjes
    hasta luego!

tine

• 17 December 2007 - 18:27

Tante Lus:

Wel Siegridje, ik zal concent zijn van je weer eens te zien in levende lijve en je eens goed te kunnen vastpakken.
    Nog het beste en een behouden thuiskomst en vele diekke zoenen - ook voor je vriendin.

• 17 December 2007 - 18:55

4ginie:

OK om het niet af te leren... en om jullie al wat thuis te voelen: het nieuws uit België (jaja het land bestaat nog)

- de Belgische regering, wat dacht je, Verhofstadt knutselt een interim-regering in elkaar met als deadline: Pasen... jullie kunnen met andere woorden het vliegtuiggehop nog wat uitstellen ;)

- Ike Turner is dood

- Bruce Springsteen schitterde in het sportpaleis, het slechte nieuws, ik was er niet bij... het goede nieuws voor mij; jullie ook niet...

- club brugge is winterkampioen... en het is hen niet gegund!

- sportverdienste van het jaar is voor ttttttttrrromgeroffel: J Henin en ttttttrrr nog meer schokwekkend T Boonen en J Henin heeft dan ook nog eens de sportpersoonlijkheid gewonnen, wat heeft die een emo-wendeling gemaakt zeg... een troffee voor de volledige carriere voor wie dacht je? K Clijsters of course!

- en dan het weerbericht: koud koud koud echt koud... lees, vriezen, trillen, rillen, bibberen, auto's krabben, gladde wegen, ongevallen, moet ik doorgaan?

Bon sie dat was het. Vanaf binnenkort kan ik jullie het nieuws zelf zeggen, of doorbellen... of beter je kan zelf Wim De Vilder bewonderen vanuit uw luie zetel. Nog veel plezieros en C U chicas!!

Toedels
    V

• 17 December 2007 - 22:33

Veerle:

Bijna jullie laatste dagen! Ik heb echt al genoten van de verhalen en foto's en toch denk ik dat we met een paar content zullen zijn dat jullie weer 'Belg' worden.
    Ann, ik bel je zeker als je een paar daagsjes terug bent, eerst even op plooi komen. Als je het ziet zitten, Heidi en ik willen shoppen, liefst met jou erbij om al die fantastische verhalen live te horen.
    Dikke knuffel en geniet er nog van

• 18 December 2007 - 09:58

4ginie: