Cultuur opgesnoven! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van siegridenann - WaarBenJij.nu Cultuur opgesnoven! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van siegridenann - WaarBenJij.nu

Cultuur opgesnoven!

Door: SiegridenAnn

12 Oktober 2007 | Mexico, Mexico-stad

Hola!

Vandaag op uitstap geweest naar de grootste archeologische site van Mexico: Teotihuacan pyramids. Onder prachtig zonnetje de maan- en zonnepiramide beklommen; indrukwekkende bouwsels waar zo`n 400jaar aan werd gewerkt. Ook bezoek gebracht aan Tlatelolco (jep, een naam om je tong dubbel op te plooien!) en de kerk van Guadalupe.

Heel wat nieuwe dingen bijgeleerd, hier een kort overzichtje!

Sabes que...?
- Mexico=navel van de maan
- Xochipilli=hippie onder de Azteekse goden
- Quetzalcoatl=gevederde slang (en ja hoor, de gentste chocoladefreaks denken nu aan de chocoladebar - net als wij toen we dit hoorden!en neen, we zijn NOG niet wanhopig op zoek naar chocola!)
- Dualiteit is kenmerkend voor Mexicaanse cultuur. Telkens werd niet 1 maar 2 goden per tempel vereerd.
- Herman Cortes=spaanse generaal die zowat heel Mexico heeft gekolonialiseerd
- Tortas=broodjes belegd met bv. kaas en wat groentjes inclusief groene peper die je uiteraard niet ziet zitten maar wel proeft (en das PIKAAAAANT)
- pannekoekjes als ontbijt vree smaken
- als je een cactus koopt, je 24u later Pulco (lokaal alcoholisch drankje; ni slecht) hebt. Voor tequila moet je helaas wat langer wachten ;-)
- je hier de metro neemt voor amper 13 eurocent

Tot zover het cultureel hoofdstukje van onze webblog (voorlopig)!

Saludos!

chicas locas

• 13 Oktober 2007 - 09:13

Tine:

damned, hoe jaloers ne mens toch kan zijn...

geniet ervan!
    tine

• 13 Oktober 2007 - 09:39

Moeken:

14 dagen zonder chocolade,hoe doe je dat? Die zonne en maantempel heb ik ooit beklommen. Proef toch met voorzichtigheid van de lokale voedingsprodukten want hier vind je dat niet. Vele groetjes.

• 14 Oktober 2007 - 10:15

Julie Vlerick:

hai meid!! IK BEN STIK JALOERSSS het ziet er allemaaaaaal zoooo zalig uit... hier in belgie gaat alles zijn gangetje, geen grote nieuwe verhalen,volgende week bapitism, hebben fotos vr liesbet van vrijgezel afgedrukt, haar trouw is volgende zaterdag, annelies heeft werk bij kraft, ik trek vandaag in studio in brussel, we hebben nog steeds geen regering..hmm dat is het zowat! op het werk alles super, heb regio luik gekregen vr 1 maand, zeer goed vr mijn frans,
    zeg ga jij naar OAXACA? omdat ik daar goeie vriendin heb waar je zeker eens zou mee kunnen afspreken, ze heet NAYRA, dit is haar email: ndomene@hotmail.com

meid geniet ervan, en tot later kissies julia

• 14 Oktober 2007 - 10:16

Julie:

ahja en om op uw moekes reactie ver de reageren, wees inderdaad voorzichtig met lokaal eten, na mexico heb ik 4 maand ( ja 4 maand), met het ...gezeten (lees lopende toilet bezoeken...) :-)
    greetz julia

• 14 Oktober 2007 - 14:20

Hanne:

Hey Ann (en Siegrid)!

Het is daar psies echt wel zalig hé! Ik hoop echt dat jullie er ten volle van genieten!
    Groetjes
    Hanne
    Ps: rijden jullie met diene groene auto rond? --> zalig!

• 15 Oktober 2007 - 14:54

Bert:

¡Ola Siegried, como esta?

Jullie hebben het daar precies niet slecht! Laat ns iets weten als je in Peru zit.

Un embraso,

Bert (bertheyvaert@hotmail.com)

• 15 Oktober 2007 - 21:09

God:

Missie, just to say we're in heaven. X