zon, sjokola en mezcal! - Reisverslag uit Oaxaca, Mexico van siegridenann - WaarBenJij.nu zon, sjokola en mezcal! - Reisverslag uit Oaxaca, Mexico van siegridenann - WaarBenJij.nu

zon, sjokola en mezcal!

Door: SiegridenAnn

15 Oktober 2007 | Mexico, Oaxaca

BOE!

Nog even een blog-post voor we op nachtbus springen!
Wij hebben er ondertussen een paar dagen Oaxaca opzitten, zeer gezellig, fleurig dorpje!

Laatste avond in Mexico-city zijn we naar de Marriachi gaan luisteren. Fantastisch! Op pleintje midden in de stad, verzamelt iedereen op vrijdag- en zaterdagavond. Wie wil (en ervoor betaalt), krijgt een prive-optreden van enkele veredelde straatmuzikanten in traditioneel kostuum. Natuurlijk konden we dit niet aan ons laten voorbij gaan! Twee liedjes gekocht EN twee gekregen van enkele mexicaanse macho`s. Best grappig!!!

Volgende dag kwamen we met nachtbus toe hier in Oaxaca. Doodop en met loodzware rugzak zijn we naar ons hostelletje getjokt. Zaterdag vanalles geregeld, de lokale chocoladefabriekjes bezocht (en goedgekeurd;-) ) en `s avonds naar Noche de Luces geweest (soort lokale, kleinschalige Gentse Feesten). Gezellig!
Gisteren (zondag) een mountainbike tochtje ondernomen langs Monte Alban, door "droge" rivieren, tussen de stieren, door kleine dorpjes, etc. Was subliem! `s Avonds ons super coureurstalent beloond met de plaatselijke godendrank: Mezcal (lijkt wat op Tequila - Mezcal is de Oaxacaanse variant). Not bad at all! Al zitten we niet steeds aan de alcohol, hoor ;-) : de verse jugos (vruchtensapjes) zijn hier heeeerlijk! Net als al het vers fruit, zoals mango`s, passievruchten en andere onbekende vitaminebommetjes, die overal op straat worden verkocht!

Vandaag "leccion de cocina Mexicana" gevolgd: Mole Colorado, salsa, etc. hebben geen geheimen meer voor ons!(ja, misschien koken we ooit wel eens in België voor jullie;-) MISSCHIEN, he!!).

Ohja, minder prettig nieuws, de Mexicaanse bijtgrage beestjes vinden ons hier alweer heerlijk! De liefde is echter NIET wederzijds... (toch bedankt voor de tip, Flowers!)

Morgen dagje strand, daarna de jungle in...

Hasta la Vista!!!!!

wij-x

• 16 Oktober 2007 - 05:10

God:

En wij maar wachten op jullie volgende flater...

• 16 Oktober 2007 - 06:27

Moeken:

Meer dan leuk met die foto's, maar met verbazing ; Ann aan de kook, of moet je daarvoor met verlof zijn? En wat gaan jullie doen in de jungle, je hebt nu al beestjes!!! Verzorg jullie goed, zodat je ze nog kwijtgeraakt en genietn maar. Veel liefs.

• 16 Oktober 2007 - 07:13

Nele:

Dat wordt weer een bad met dethol wanneer jullie thuiskomen.

• 16 Oktober 2007 - 17:17

Det:

met de zon hier en jullie verslag voelen we ons toch ook een beetje mee op vakantie! Van dat misschien koken daar maken we wel zeker iets van! Ik hoop dat het niet met die beestjes is wat die mag je gerust houden! Grtjs uit het toch al meerdere dagen mooi weer!
    det

• 16 Oktober 2007 - 17:23

Daisy:

@Siegfried: heb net een tof weekend achter de rug met uw moeke Jos en papa Pierlé. Ze missen u nie echt, ik ook niet, blijf dus nog maar effe daar. Groetjes vanuit Opwijk vanwege Mike en Daisy.

Ps, de groeten aan de Gucht.

• 16 Oktober 2007 - 20:11

Heidi:

Dag meissies
    Echt heerlijk om jullie reisverhalen te kn volgen en met die foto's erbij is het puur meegenieten! Zeker van dat je de beestjes er maar wat graag bijneemt, he Ann (vette knipoog, heb je hem...)
    Enjoy la salsa and beware of la bomba,de ietwat pikantere variant! Het is maar van horen zeggen he en de bron is niet altijd even betrouwbaar...
    By the way, jullie zien er echt goe uit! Zo relaxed and taking it eaaaaasy
    Hasta la proxima
    Ps: Ann, mijn keuken is helemaal van jou

• 17 Oktober 2007 - 19:30

Eddy (kzna):

Dag meisjes, 't lijkt ons dat jullie een leuke reis hebben, maak er maar een superfijne tijd van, jaja, tzijn zulke reis-leef ervaringen die je later nog aan je achterkleinkinderen verteld. Voor ons Anneke, we volgen onze zwemtraining goed, intens en ernstig op ... en je weet dat dat gelogen is.