Belgisch weertje! - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van siegridenann - WaarBenJij.nu Belgisch weertje! - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van siegridenann - WaarBenJij.nu

Belgisch weertje!

Door: SiegridenAnn

19 Oktober 2007 | Mexico, San Cristóbal de las Casas

Brrrrr...

was ons dat even schrikken: van dagje kust met meer dan 30gr C naar typisch Belgisch hondenweer in bergdorpje (San Cristobal, +- 15gr en regen regen regen)... Doet ons beetje denken aan Belgenland ;-)

Na twee hectische nachtbussen en onze oververhitte kustdag in Mezunte (prachtige, idyllische baai met palmbomen, wit zand, strandzeteltjes, schildpadden, pelikanen die voor je neus het water induiken voor hun portie verse vis als desayuno y comida [aka ontbijt en lunch]) hebben we nu drie wat rustigere dagen achter de rug in San Cristobal. Paard gereden, bootje gevaren, warme melk met honing gedronken, gesocialized met 2 britten (waarvan 1 zo typisch Engels is als je je maar kan voorstellen, dus 0,0 spaans kent - zelfs het woord cerveza niet; best grappig!) en de kwaliteit van het Mexicaanse nachtleven onderzocht (rapport: mexicaanse venten hebben soepele heupen :-)) ).
Morgen vliegen we er echter terug stevig in: 3-daagse jungletocht! Ze hebben ons verteld dat het daar VOL mousquitos zit (wat kijken we alweer uit naar die beestjes!) en dat het er superwarm en vochtig is, maar meeer dan de moeite waard.
Nadien gaan we door naar Merida en dan kunnen jullie waarschijnlijk verslagje van onze jungletoestanden verwachten!

Ciao!!!

Jane I and Jane II (searching for Tarzan)

• 20 Oktober 2007 - 09:00

Jef En Aline:

Wanneer jullie dit lezen zit die tocht door het oerwoud er weeral op en staan jullie van kop tot teen vol muggenbeten. Maar niet getreurd, het volgende avontuur lonkt alweer. We zien al uit naar een volgend verslag. Nog veel amusement en tot een volgende.
    Jef en Aline

• 20 Oktober 2007 - 10:42

Thomas:

nog geen kissing bugs tegengekomen?

• 20 Oktober 2007 - 12:28

Sofie:

Jow jow, amai da lijkt daar echt wel de max: veel afwisseling op alle vlakken! Hopelijk vinden jullie een geschikte tarzan in het oerwoud...
    Amusseer jullie daar nog en geniet er vollenbak van!
    Ciao bellas

• 20 Oktober 2007 - 16:49

Dieter:

de max allemaal!!! geniet er van!

• 21 Oktober 2007 - 14:14

4ginie:

Hey Ladies

Ik volg jullie avonturen op nauwe voet hoor. Het ziet er allemaal best wel spannend uit en om eerlijk te zijn, ben ik wel een beetzen jaloers... Terwijl ik hier harde pogingen doe om twee jobs te combineren... zeer spannend allemaal.

Leve het Belgenland... want er gebeurt hier eigenlijk niet zo veel. Enkel dit:
    - nog steeds geen nieuwe regering... in het buitenland is dit naar het schijnt lol nummer één, ter info ons land wordt al 130 dagen lang niet bestuurd
    -> leuk detail, de olieprijzen zijn nog nooit zo hoog geweest; normaal gezien kan door een koninklijk besluit de accijnzen worden verlaagd zodat die prijsstijging niet zo fors is... maar dankzij ons gebrek aan regering is dat dus niet mogelijk, leve onze bankkaart of de fiets
    - Caroline Genez is verkozen tot nieuwe partijvoorzitter van sp.a
    - de franse president Sarkozy gaat scheiden
    - Nele Somers uit Brasschaat is de nieuwe belgian beauty
    - Justine Henin wint het WTA tornooi van Zurich

Zie zo, nu zijn jullie terug mee!

Doe dat daar nog goed en... enjoy Janes!
    Kus
    v

• 23 Oktober 2007 - 18:10

Eddy (kzna):

Dag Meisjes, hier nbeetje leedvermaak van de werkende klasse uit Belgie, blij dat jullie ook nbeetje regen hebben gehad. Bij ons vriest het al flink 's nachts. (wie roept daar toch altijd dat de aarde aan 't opwarmen is!)Over jullie rapport inzake mexicaanse venten, khoop dat jullie ons belgisch imago in het buitenland hoog houden hé. En zo niet...euh.. groot gelijk. 't amuseleute ginds grtz