Janes found Tarzans - Reisverslag uit Mérida, Mexico van siegridenann - WaarBenJij.nu Janes found Tarzans - Reisverslag uit Mérida, Mexico van siegridenann - WaarBenJij.nu

Janes found Tarzans

Door: SiegridenAnn

25 Oktober 2007 | Mexico, Mérida

Momenteel zitten we in Merida, onze jungletocht zit erop!
We hebben de Mayaruines van Palenque en de frescos van Bonampak gezien, boottochtjes in de jungle gemaakt, enkele watervallen bewonderd (Aqua Azul en Misol-ha) en een fameuze wandeling recht door de jungle gemaakt. Brulaapjes en holy monkeys verwelkomden deze 2 Vlaamse Janes met veeeeel geschreeuw (ze zouden steeds het lawaai van de mensen trachten te overstemmen en op dat moment was er juist een groep van ongeveer 100 Amerikanen, waardoor het een mooi concert werd). Na deze 3 dagen waren we ook van kop tot teen vuil en nat (al dan niet door evenwichtsstoornissen in de modder, e Siegrid:-)).

Hier in Merida hebben we een daguitstapje naar Celestun gemaakt, waar veel flamingo`s zouden zitten, jammergenoeg hebben wij er niet zo ongelofelijk veel gezien. Onze allereerste zelfgemaakte tortillas waren wel een succes.
Vandaag wat rondkuieren in Merida zelf en een poging om onze cultuur (nòg) wat te verrijken.

Morgen vertrekken we naar 1 van de 7 wereldwonderen: Chitzen-Itza. En vandaaruit reizen we verder naar de kust van Mexico, om daar nog een weekje te chillen, snorkelen, cocktails drinken, pootje baden, bakken en braden, ...

2 november reizen we dan verder naar Ecuador!

Tot later allemaal!
Veel groeten van Ann en Siegrid (die Maya-afmetingen blijkt te hebben)

PS: Onze fantastische regering is het hoofdnieuws in de hele wereld, zowel een Canadees als een Fransman vroegen ons hoe dat nu eigenlijk ineen zit...

• 25 Oktober 2007 - 19:00

Klaartje:

Ja ben de eerste!!! Amaai amaai dat klinkt wel super!!! nu ik elke dag uit mijn bedje moet om te gaan werken, klinkt dat allemaal aanlokkelijk ze!!

• 25 Oktober 2007 - 19:14

Moeken:

Die Maya outfit staat jullie wel, maar zo'n tarzan moet je niet mee naar huis brengen. Ik verlekker mij al op menu à Ann. Veel liefs.

• 26 Oktober 2007 - 00:31

Det:

Ann in een kleedje, wanneer hebben we dat nog eens gezien? stralende gezichten en verslagen vol enthousiasme; jullie weten de mensen wel jaloers en nieuwschierig te maken met die vriestemperaturen hier. Groetjes en stel het daar goed!

• 26 Oktober 2007 - 08:01

Thomas:

En wie waren nu de tarzans?

• 26 Oktober 2007 - 08:51

Veerle:

Ann, je gelooft het nooit, ik heb een foto van Palenque op bijna exact dezelfde plaats! Bij ons stond er wel een Brit naast die dacht dat hij kon vliegen (teveel mushrooms???). Zijn maatjes hebben hem gelukkig tegen gehouden.
    Jullie hebben blijkbaar al de nieuwe zomermode gevonden...
    Geniet van het strand!

• 26 Oktober 2007 - 13:24

Tine:

Hola guapas! Estoy en Almeria, la sud de España! Estoy aqui para visitar Lieselot. Over het weer kan ik dus ook niet klagen ;) t Zonneke schijnt ier, vrolijke mensen, palmbomen overal, het strand vlakbij, bino tintooo, mmmm... No hablar espagñol ma k red me wel. Ik val hier in elk geval goe op tussen de Spanjaarden, Fransen, Marokkanen, Chilenen en andere Latijnsamerikaantjes. Ik maak de mensen ier wijs dak een Chinese vader heb, met achternaam Ouachinako, die aan kung fu doet. Lol! Blijkbaar is ouachinako de naam van een dier uit Mexico (toevallig nog nie tegengekomen?) Toen ik las over je zelfgemaakt tortillas, moest ik ineens denken aan die keer da we op je kot fajitas gemaakt ebben, Sieg? Weet je da nog? Que es el tiempo... Diviertaté en Mexico y salu, amor, dinéro y el tiempo para castarlo! Abrazooos!

• 27 Oktober 2007 - 13:39

Klaartje:

Nu woensdag om 19.30 turkse pizza in de sleepstraat!!!(danzij ons Virginie!!!) Allen daarheen zou ik zo zeggen. Dus miss snel even over en t weer vliegen om nog eens samen te zijn???;) We verwachten jullie!

• 27 Oktober 2007 - 17:58

Colin:

Hey Girls,
    Fun to meet you. I seem to have wandered off as you were getting settled in your new Tullum hostel. Sunny and hot when I went outside :-) just about perfect.
    Maybe I will learn some Dutch so I can read your blog, it looks really cool.
    Peace,
    - Colin