Hoogtestage - Reisverslag uit Latacunga, Ecuador van siegridenann - WaarBenJij.nu Hoogtestage - Reisverslag uit Latacunga, Ecuador van siegridenann - WaarBenJij.nu

Hoogtestage

Door: SiegridenAnn

06 November 2007 | Ecuador, Latacunga

Hier zijn we weer!

We zijn intussen al 5 dagjes in Ecuador. Het was even wennen om terug met een trui en regenvestje rond te lopen.
Na in Quito op de evenaar gelopen te hebben en het oude stadscentrum (cultureel erfgoed; jaja we zijn weeral goed cultureel bezig) verkend te hebben, zijn we verder getrokken naar het zuiden: Latacunga. De busreizen zijn hier trouwens een avontuur op zich: bussen die hun off-road-jeepkwaliteiten uittesten lijken meer regel dan uitzondering...

Hier in Latacunga is het iedere ochtend mooi weer. Rond 13u komt de mist op en een uurtje later begint het dan te regen. Iedere dag hetzelfde scenario!

We zitten hier trouwens op ongeveer 3000 meter hoogte. Om ons gestel wat te laten acclimatiseren, hebben we vandaag een wandeling rond het kratermeer van Quilotoa gemaakt, tussen de 3000 en 4000 meter. Vanaf morgen gaan we de vulkaan Cotopaxi (proberen) beklimmen. Deze 3-daagse tocht wordt een hele uitdaging! Cotopaxi ligt op 5897m (hoger dan de Mont Blanc dus) en blijkbaar haalt slechts 10% de top...

We houden jullie op de hoogte!

• 06 November 2007 - 23:50

Kevin:

Hop hop hop, met succes naar de top :-)

• 07 November 2007 - 07:37

Katrien:

Hey ladies!
    Ik lees nog steeds met veel plezier mee hoor! Het is echt spectaculair! Ik wou dat ik daar was!

groetjes

• 07 November 2007 - 07:41

Papa (ann):

Wat een mooie reis! we volgen aandachtig uw avonturen! Moeken is nu in Lyon; dus wordt ik nu tussenpersoon om haar te vertellen dat er hier nieuws van jullie binnenstroomt!
    Hoe is het met "espagnol"? Deze taal went wel! XXX . Papa

• 07 November 2007 - 10:55

Det:

Voor ik het vergeet, de groetjes van mart & freddy. Ann, ge moet u geen zorgen maken over uw moeken en papa, ze doen niets anders dan op reis gaan! Ze krijgen de smaak wel te pakken. Jullie verhalen zullen daar wel iets mee te maken, denk ik. Althans voor mij wel, ik zou zo mijn valiezen willen pakken om te vertrekken. We duimen ervoor dat jullie de top gaan bereiken; zorg er maar voor dat jullie bij die 10% zijn! Toi, toi, toi, en geniet van de sneeuw ginder boven.

• 07 November 2007 - 12:36

Gertrude:

Gooooooo meisjes! xxx

• 07 November 2007 - 18:42

Thomas:

als licentiates LO zijt ge eigenlijk verplicht de top te halen :-)

• 07 November 2007 - 19:21

4ginie:

HET JOURNAAL

- Belgische regering... haha ze zijn aan het hoofdstuk Brussel-Halle-Vilvoorde begonnen, dit wordt lachen deze week!!

- Justin Henin gaat door naar de tweede ronde in de Masters

- Den diesel is weer redelijk gestegen, nu met 0.07€ in ene keer, dus blijf maar te voet jullie berg beklimmen!

- Er is een meisje in India met 8 ledematen, omdat ze van een siamese tweeling afkomstig is. Maar haar zusje die is inwendig in de baarmoeder gestorven. Het kind had 8 ledematen en bijna alle organen dubbel... Maar de operatie is geslaagd!! (wereldnieuws)

Voila sie, maar laat het vooral niet aan jullie hartje komen... Geniet er vooral nog van.

Doei
    V

• 08 November 2007 - 11:17

Stefanie:

Ela meiden,
    super wat je daar allemaal meemaakt!!! Jammer dat we niet allemaal meekunnen, maar ik lees met veel plezier elke week mee!!!! dikke zoen stefanie