Ik kwam, ik zag en ... ik zag af - Reisverslag uit Riobamba, Ecuador van siegridenann - WaarBenJij.nu Ik kwam, ik zag en ... ik zag af - Reisverslag uit Riobamba, Ecuador van siegridenann - WaarBenJij.nu

Ik kwam, ik zag en ... ik zag af

Door: SiegridenAnn

Blijf op de hoogte en volg

09 November 2007 | Ecuador, Riobamba

Jaja... 5.870m was misschien toch net iets te hoog gegrepen (letterlijk dan :-D). Korte beschrijving van onze 3-daagse dodentocht:

Dag 1:
Kennisgemaakt met Marcelo, onze gids/berggeit voor komende drie dagen. Die dag vlotjes wandeling gemaakt tot 4.300m, ´s nachts in tentje geslapen (deze keer MET zalig dikke slaapzak EN slaapmatje).

Dag 2:
Wandeling (op ons eentje) van camping naar Refugio (berghut) op 4.800m. Blijkbaar een beetje ongewone wandeling want elke voorbijrijdende auto vroeg of we meewouden in de laadbak ("it is pretty far" ). Wij echter niet gesjoemeld (de Marcelo zou niet content geweest zijn) en flink omhoog gestapt! ´s Avonds in berghut geslapen, allee ´geslapen´ is veel gezegd... Dag 3 begon immers al om middernacht...

Dag 3:
Marcelo heeft "zijn chicas lindas" gewekt om middernacht, om om 1u - goed ingepakt en met lamp op ons hoofd - aan ons "uitje" te beginnen. In het begin ging alles goed (al is ploeteren in de sneeuw echt wel lastig!), tot 5.400m: wij alletwee slag van de hamer. Nog 300m verder omhoog gesukkeld en op 5.700m wijselijk besloten het voor bekeken te houden! Ginder boven genoten van een machtige zonsopgang en dan terug naar beneden. Pas wanneer zon opkwam, beseften we wat we eigenlijk wel gerealiseerd hadden!
We horen dus niet tot de fameuze 10%, maar vandaag bereikte niemand de top: sneeuwcondities waren "muy inseguro".

Ons lichaam heeft afgezien, onze grenzen zijn verlegd, maar dit was echt een spectaculaire, onvergetelijke ervaring!

Voor wie zich afvraagt wat we nu gaan doen: SLAPEN!

  • 09 November 2007 - 22:07

    Katrien:

    Ik ben zó fier op jullie!!
    Well done!!

    Slaapwel ;o)

  • 09 November 2007 - 23:02

    Buurman Henri:

    Proficiat voor wat jullie al bereikt hebben. Daar doe ik mijn petje voor af.
    Geniet verder maar ten volle van jullie avontuur.
    Adios.

  • 09 November 2007 - 23:04

    Toon:

    1 woord:

    ZALIG!

  • 09 November 2007 - 23:05

    Papa (ann):

    Hier in het "plat pays" zijn wij ook nogal fier.
    U waart bijna 1.000m hoger dan de top van de Mont Blanc!
    Groetjes.
    Papa

  • 10 November 2007 - 09:02

    Fien Decabooter:

    Amai... echt sjiek gasten! Zalige foto's om jaloers op te zijn! Ge ziet... die Hilo-meiden zijn geen mietjes eh! :)

    groetjes
    Fien x

  • 10 November 2007 - 10:03

    4ginie:

    OK NU BEN IK ECHT JALOERS !!!

  • 10 November 2007 - 12:28

    Nele:

    Mooie foto's! Zou je met dat vriendje van jou thuis binnen mogen, Ann? Het heeft in ieder geval DE looks. ;)

  • 10 November 2007 - 16:12

    Mams:

    Prachtige, moedige meisjes! Goed gedaan. Na al die inspanningen is uitrusten nu hopelijk de opdracht. Kus

  • 11 November 2007 - 00:14

    Det :

    na dit verslag en deze foto's zit ik hier helemaal te smelten van .........
    Proficiat en ik ben stikjaloers op jullie!!!!!!!!!!

  • 12 November 2007 - 07:52

    Pieter:

    Sie, ... respect!!! ;-) zalig!

  • 13 November 2007 - 19:17

    Jef & Aline:

    Zeg meisjes, het is nu al 13/11, tijd om wakker te worden dus. We zitten namelijk vol spanning te wachten op jullie volgende avonturen.
    mvg Jef & Aline

  • 14 November 2007 - 20:17

    Eddy (kzna):

    Ja meisjes amai, proficiat met jullie beklimming, daar doe ik echt wel mijnen hoed voor af, kwist uiteraard dat jullie geen softies zijn, maar dit is echt wel knap, goe bezig zulle en wij allemaal jaloers, al moet ik zeggen dat ik eigenlijk nbeetje meereis met jullie. Naar waar gaan we nu? groetekes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Riobamba

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 December 2007

Back to life, back to reality :-(

17 December 2007

Regenseizoen?

11 December 2007

Beetje vanalles-en-nog-wat

02 December 2007

Dan toch Peru bereikt...

27 November 2007

Bee-ee-eestjes, allemaal bee-ee-eestjes ... !!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 24312

Voorgaande reizen:

23 September 2007 - 21 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: