Living attraction for the Japanese climbers - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van siegridenann - WaarBenJij.nu Living attraction for the Japanese climbers - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van siegridenann - WaarBenJij.nu

Living attraction for the Japanese climbers

Door: SiegridenAnn

Blijf op de hoogte en volg

03 Oktober 2007 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Na een nachtje Vegas (veel te hectisch en ongelofelijk decadent) hebben we de rust terug gevonden in ons derde nationaal park: Zion.

Het eerste, Yosemite, was ongelooflijk mooi. We hebben er alle records verbroken: een wandeling van 8 uur hebben we afgecrossed in 3 uur. De volgende dag hebben we onze beenspieren pas echt op de proef gesteld door 2 getrainde Amerikanen te volgen, op weg naar de Half Dome, een wandeling van ongeveer 12u die we geklaard hebben op 8u.
Intussen waren de nachten in ons tentje hard en koud (kartonnen dozen kunnen al een handig hulpmiddel zijn). Dit tot groot vermaak van onze Japanse kampeergenootjes, die ook onze kookkunsten een spektakel op zich vonden.
Aja, overal in Amerika staat volgens Siegrid Chinees op de wegen geschreven: Ped Xing [= pedestrians crossing dus]. Flater 2 van De Ridder.

Het tweede park, Death Valley, was eveneens adembenemend mooi. De fantastische uitzichten gleden een na een voorbij.

Momenteel zitten we dus in Zion, morgenavond gaan we door naar Bryce Canyon en nadien eindigen we ons stukje Noord-Amerika in de Grand Canyon.

Tot later!

Veel groetjes en dikke kussen


ps Mathieu: zelfs in the middle of knowhere galmt Justin Timberlake hier uit de boxen ;-)
En Toon: 't is hier een paradijs voor fotofreaks

  • 04 Oktober 2007 - 07:15

    Klaartje:

    Ik had mij misschien toch beter verstopt ergens in jullie rugzak e...Dan kon ik voetmatje spelen en jullie teentjes warm houden ;)

  • 04 Oktober 2007 - 07:55

    Pieter:

    VEGAS ofwa??.... kwijl kwijl... ;-)

  • 04 Oktober 2007 - 10:03

    Heidi:

    Hoi Belgische sneltrein

    Jullie zetten er nogal flink de pas in he madammen! Amai zeg...
    Ik kijk al uit naar De Ridder haar flater nr 3, ze is echt wel vindingrijk!
    De sfeer zit er duidelijk goed in. Wou dat ik deeltje van Belgische sneltrein was... zucht...
    Van flaters gesproken, ik vind dat ons Veerle daar toch ook betrekkelijk goed scoort he An! Imagine... dat had wat gegeven zeg

    Knuffie

  • 04 Oktober 2007 - 12:27

    4ginie:

    OK, jullie maken ons lekker jaloers op al je cole avonturen... Hier ga ik dan met het Belgische avontuur:
    - regering? wat dacht je, natuurlijk hebben we die nog niet. Strandjanet Leterme is zijn tweede poging bezig als formateur dit keer heeft meneer (wijselijk - right) besloten om het in alle rust en stilte te doen ver van de pers... na 120 dagen: nog steeds to be continued.

    - de belgian cats (de rode duivels van het vrouwenbasketbal) zijn goed bezig op het EK in Italie. Gisteren hebben ze wel een steeksken laten van, maar ze mogen nog steeds door naar de kwart-finales... indien ze erin slagen om bij de eerste 5 te eindigen mogen de ladies naar de Olympische Spelen

    - het proces van Hans van Temsche is begonnen, dus dat is zowat het hoofdnieuws elke dag... zijn verklaringen, getuigenissen worden uitgebreid gebrieft... naar het schijnt heeft hij zijn 'dodentocht' door de stad Antwerpen in geuren en kleuren weten te vertellen. Zijn advocaten willen hem ontoerekeningsvatbaar laten uitschijnen, zien wat het wordt.

    - het weer... mja grijs, grijs nu en dan es regen en nu en dan es zon

    Ziezo nu zijn jullie ook weer mee.

    Tot lees's en schrijfs
    xx
    v

  • 04 Oktober 2007 - 16:15

    Hey Little Sis!:

    Zoen zoen zoen!

    Gertrude

  • 04 Oktober 2007 - 16:26

    Marketa:

    Hallo hallo,
    hoe gaat het? Hopelijk alles goed....momenteel ben ik in Spa.....ja ja siegridje, ik volg mijn cursus van het nederlands en dus gaan we(als je terug ben)eens in je moedertaal praten, ok? Is het mogelijk om je te bereiken??? Een kleine sessie van SKYPE....wat denk je ervan? Enfin, wees voorzichtig en tot volgende (en je hebt toch groetjes van Stijntje)

    xxxxxxxxxx

  • 04 Oktober 2007 - 16:32

    Thieu:

    Hehe dat had ik zo gedacht. Ge denkt dus af en toe aan mij terwijl ik ook in mijn wagen zit te vloeken op de files en hard aan het verkopen ben;-) Ma don't worry, t is nog altijd heel interessant en leerrijk.
    En voor de 2 diepste canyons ter wereld moet je in Peru zijn btw. De deipste zal je waarschijnlijk niet doen want die is bijna niet bereikbaar. De tweede wel!! Daar zijn de condors te bezichtigen!!
    Have fun en voorzichtig eens jullie de USA uitgaan. De mannen in centraal en zuid amerika zien graag twee vrouwen alleen over straat lopen zene;-)

  • 04 Oktober 2007 - 20:56

    Mams:

    Hey meisjes niet crossen maar genieten is de opdracht. Ik kan me inbeelden dat je na zo'n wandelingen overal Chinees ziet!
    Stel het wel en tot later.
    Dikke knuffel.

  • 05 Oktober 2007 - 11:08

    Stefanie:

    ela, schitterend om alles te lezen wat jullie daar uitspoken, wou dat ik mee kon op avontuur!!! Ondertussen zet ik wel mijn leventje als redderke door. In het uz gisteren 3 nieuwe trainers over de vloer gehad, ziet er ok uit!! maar Ann ge zijt toch niet te vervangen zenne!!!!!!!
    dikke zoen en amuseer jullie rot

  • 05 Oktober 2007 - 19:19

    Tine:

    helaba

    klinkt leuk, ik ben al benieuwd naar de verhalen... Hier is het allesbehalve zo spannend. Deze week voor de eerste keer net-niet de Carrefour uitgesjost... Bibberend en bevend stond ik daar uitgekakt te worden... Begint al goe ;-)

    Verder, krijg ik ne nieuwe auto volgende week (decadent eh.. er staan àl 20 000 km op... ik snap er niets van) en rijd ik met mijn gps'ke nu niet enkel alle winkels af, maar ook alle appartementen in omstreken van Leuven... Op zoek naar de plaats om beestige feestjes te geven zonder lastige buren ;-) Tot zover geen succes en woon ik dus nog in Hotel Mama :-)

    En dan nog het goeie nieuws... Dieje mega coole knappe gast op t werk... dieje werkt er nog :-) Kwijl kwijl...

    Keep you updated!

    tine

  • 06 Oktober 2007 - 10:56

    Nele:

    Ik ga straks naar grootmoe en grootva en heb een printje gemaakt van jullie site zodat ze ook eens kunnen meegenieten van de avonturen van hun kleindochter. Ik zal later hun reactie een keertje hier komen posten. groetjes en have fun

  • 06 Oktober 2007 - 16:55

    Toon:

    wow da klinkt ier allemaal wel heel cool. En inderdaad die landschappen zullen wel super de moeite zijn.

    en japanners zijn natuurlijk de beste é (Daikin...)

    amuseer jullie daar nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 December 2007

Back to life, back to reality :-(

17 December 2007

Regenseizoen?

11 December 2007

Beetje vanalles-en-nog-wat

02 December 2007

Dan toch Peru bereikt...

27 November 2007

Bee-ee-eestjes, allemaal bee-ee-eestjes ... !!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 24310

Voorgaande reizen:

23 September 2007 - 21 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: